کاربر عزیز: برای استفاده از امکانات سایت وارد شوید یا اگر حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید.
30 نکته شگفت انگیز طراحی گرافیک که باید بدانید

30 نکته شگفت انگیز طراحی گرافیک که باید بدانید

در این مقاله ی آموزشی به 30 نکته ی مهم در طراحی گرافیک اشاره میکنیم که باعث میشه در طراحی خروجی بهتری داشته باشید پس بریم مقاله رو باهم مطالعه کنیم.

1. از تعداد محدودی فونت استفاده کنید

یک نکته مهم طراحی گرافیکی برای مبتدیان این است که هرگز در تعداد طرح های یک پروژه زیاده روی نکنید. از فونت های محدود استفاده کنید تا طرح های خود را حرفه ای و پیچیده جلوه دهید. توصیه می شود از سه فونت یا کمتر در یک پروژه استفاده کنید.سند طراحی شما با فونت های متعدد، حال و هوای آماتوری به طرح شما می دهد. فونت های از پیش تعیین شده برای برندسازی حیاتی هستند و همیشه بهتر است قبل از فرو رفتن در فرآیند طراحی، در مورد فونت های خود تصمیم بگیرید.

طراحی گرافیک

2. اندازه و ارتفاع متن را تنظیم کنید.

اندازه و ارتفاع متن را هرگز نباید نادیده گرفت. با افزایش یا کاهش ارتفاع خط و اندازه حروف، کمی وقت بگذارید و با متنی که روی یک تصویر قرار گرفته است بازی کنید. تا به تصاویر شما ظاهری منظم بدهد.با نادیده گرفتن این نکته، یک عنصر مفید را از دست می دهید. متن با قالب بندی صحیح می تواند توجه را به کلمات یا عباراتی که می خواهید برجسته کنید جلب کند.

طراحی گرافیک

3. از فونت های متضاد استفاده کنید

هدف اصلی هر طراحی جلب توجه است. جفت کردن دو فونت متضاد مانند sans serif پررنگ و شکسته فوراً تصویر شما را متمایز می کند.این همش نیست. نمایش یک فونت ثابت در سراسر طراحی، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بخش از متن مهم است و نیاز به برجسته سازی دارد را دشوار می کند.

طراحی گرافیک

4. از اضافه کردن اجسام بزرگ نترسید

اشیای جسور و درشت در صورتی که طرح شما دارای اشیاء متعددی است، سعی کنید شی اصلی را بزرگتر از بقیه کنید و همه عناصر مانند متن، عناصر و دکمه ها را مقیاس کنید.اشیاء و اشکال کوچک ممکن است مورد توجه قرار نگیرند یا تحت الشعاع سایر عناصر طراحی قرار گیرند.

طراحی گرافیک

5. حروف را از هم جدا کنید

در طراحی، چیزی به کوچکی فاصله بین حروف می تواند بر نحوه پاسخ بینندگان به تصویر شما تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که حروف به خوبی از هم فاصله دارند تا طراحی برای چشم آسان شود.وقتی حروف خیلی نزدیک به هم قرار می گیرند، می تواند بر خوانایی تأثیر بگذارد. مشتریان بالقوه برای رمزگشایی متنی که درهم و برهم است و خواندن آن سخت است، وقت صرف نمی کنند. آنها به سادگی از طرح شما رد می شوند و شما شانس خود را برای ایجاد یک ارتباط موفق بین طرح و بیننده از دست خواهید داد.

طراحی گرافیک

6. از رنگ های متضاد استفاده کنید

همانند فونت‌های متضاد، رنگ‌های متضاد می‌توانند تأثیر زیادی بگذارند. برای گفتن اینکه آنها طراحی شما را چشم نواز، چشمگیر می کنند و به بیان یک بیانیه کمک می کنند، نیازی به مدرک ندارید. اگر رنگ‌های برند خود را ایجاد کرده‌اید، انتخاب رنگ‌های متضاد از کیت برندتان کارساز خواهد بود. در غیر این صورت، می توانید با هر رنگی که دوست دارید آزمایش کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای طراحی شما بهترین است.رنگ‌هایی که با هم ترکیب می‌شوند ممکن است از نظر زیبایی‌شناختی آرام به نظر برسند

طراحی گرافیک

7. فضاهای خالی را بهینه کنید

باور کنید یا نه، داشتن فضاهای خالی گاهی اوقات می تواند به نفع شما باشد. فضاهای خالی توجه را به ناحیه کوچک متن یا طرح روی تصویر جلب می کند. آنها طراحی را تمیزتر و متمرکزتر می کنند.

این نکته مخصوصاً برای تصاویر با یک پیام مشخص مفید است. یک تصویر درهم و برهم که در عین حال اتفاقات زیادی را در بر می گیرد، بینندگان را از پیام اصلی منحرف می کند.

8. ثابت قدم باشید

ثابت ماندن قبل از شروع طراحی امری مهم و حیاتی است ، مطمئن شوید که ایده واضحی از آنچه می خواهید تصویرتان به نظر برسد دارید. اندازه تایپوگرافی، فاصله، سایه های رنگی یا عناصر دیگر با طراحی شما سازگار باشد!

نادیده گرفتن این قانون طراحی می تواند کار شما را غیرحرفه ای و آماتور جلوه دهد. تصاویر شلوغ و بد برای چشم آسان نیست و بینندگان قطعاً به سمت چیزی زیباتر خواهند رفت.

طراحی گرافیک

9. از طرح های تخت (فلت) بهره ببرید.

عناصر سه بعدی عالی هستند! اما قدرت طرح های تخت را دست کم نگیرید. این تصاویر دوبعدی در سال‌های اخیر بازگشته‌اند و برای مبتدیانی که تازه راه خود را در فضای طراحی پیدا می‌کنند، انتخابی عالی هستند.

ایجاد تصاویر سه بعدی و گنجاندن آنها در طراحی شما می تواند زمان زیادی را ببرد، به خصوص اگر ندانید چگونه از آنها به درستی استفاده کنید.


طراحی گرافیک

10. متن را درست به نمایش بدهید

هر متنی که روی طرح شما ظاهر می‌شود باید با استفاده از ابزارهای هم‌ترازی به درستی ساختار یافته باشد تا از نظر بصری دلپذیر باشد.نادیده گرفتن این نکات به طراحی شما ظاهری نامرتب و بدون جلا می دهد که مطمئناً مشتریان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. همچنین بر خوانایی تأثیر می گذارد که منجر به تعامل کمتر می شود.

طراحی گرافیک

11. از آیکون های خاص در پروژه استفاده کنید

استفاده از نمادهای منحصر به فرد برای برند شما می تواند به طراحی شما ظاهری معتبر و حرفه ای بدهد. اگر پیام طراحی شما اجازه می دهد، می توانید از لوگوهای معروف دنیا مانند نتفلیکس و توییتر برای ارتباط بیشتر آن استفاده کنید. همچنین می توانید از هر نمادی که مناسب برند شماست استفاده کنید. نمادها می توانند رنگی یا سیاه و سفید، در یک طرح مسطح یا سه بعدی باشند.در حالی که افزودن آیکون ها اجباری نیست، آنها برای ایجاد صدای برند و تشخیص آن معجزه می کنند.

طراحی گرافیک

12. از خطوط نهایت استفاده را ببرید

به غیر از آیکون ها، طراحان گرافیک می توانند از خطوط به عنوان یک عنصر مفید استفاده کنند. خطوط می توانند طراحی شما را تقسیم بندی کنند و برای ایجاد علاقه در مشتریان، آن را سازماندهی کنند. همچنین می توان از آنها در عکس های محصول برای اشاره به ویژگی های اقلام استفاده کرد.هیچ قانون سخت و سریعی برای استفاده از خطوط در طراحی وجود ندارد. با این حال، آنها می توانند لمس متفاوتی به تصاویر شما اضافه کنند.

طراحی گرافیک

13. یک پالت رنگ ثابت را حفظ کنید

این قانون برای هر شرکت یا آژانسی که استراتژی برند مشخصی دارد ضروری است. داشتن یک پالت رنگ ثابت فرآیند طراحی را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و به طرح‌های شما حس حرفه‌ای بودن می‌دهد. همچنین باعث می شود برند شما برای مشتریان قابل تشخیص باشد. اگر استراتژی طراحی شما شامل رنگ های متضاد نیست، تصمیم گیری در مورد پالت رنگی برای آن مجموعه از طرح ها ایده خوبی است.انتخاب رنگ های تصادفی باعث می شود که طرح های شما بد و بی کیفت به نظر برسند. 

طراحی گرافیک

14. یک سلسله مراتب بصری ایجاد کنید

گاهی اوقات، تصاویر گویای همه چیز هستند - نیازی به متن نیست! ایجاد انواع خاصی از تصاویر که به وضوح بصری مانند تصاویر مقایسه بستگی دارد، می تواند پیام شما را در یک لحظه ارسال کند.زمان توجه انسان ها بسیار کوتاه است و فقط چند ثانیه است. خواندن متن ممکن است توجه  آنها را از بین ببرد. آنها ممکن است نخواهند زمان و تلاش خود را برای خواندن آنچه شما ارائه می دهید صرف کنند. با این حال، اگر بتوانید پیام خود را در یک لحظه برسانید، به احتمال زیاد آن‌ها به طرح شما توجه میکنند.

طراحی گرافیک

15. شفافیت پس زمینه را تنظیم کنید تا متن برجسته شود

متن و عکس همیشه با هم خوب کار نمی کنند. اگر می خواهید تصویری را به عنوان پس زمینه اضافه کنید، ممکن است متن را تحت الشعاع قرار دهد. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید شفافیت پس‌زمینه را تنظیم کنید تا کمتر نمایان شود.

غفلت از پیروی نکات گفته شده ممکن است منجر به یک تصویر درهم و برهم شود که بینندگان را از خود دور کند. متن ناخوانا خواهد بود و پیام مورد نیاز را ارسال نمی کند.

طراحی گرافیک

16. مخاطبان هدف خود را در ذهن داشته باشید

علاوه بر برندسازی، نکته دیگری وجود دارد که باید هنگام ایجاد طرح ها به خاطر داشته باشید - مخاطبان هدف شما. مطمئن شوید که طرح های شما با مخاطبان مربوطه صحبت می کند و برای آنها مناسب است. اگر در حال طراحی یک آگهی تبلیغاتی برای کارگاه کودک هستید، ظاهر کلی آن رنگارنگ، سرگرم کننده و آموزشی خواهد بود. با این حال، اگر می‌خواهید برای یک مدرک دانشگاهی آگهی ایجاد کنید، این لحن باید بیشتر متوجه دانشجویان باشد.اگر مخاطبان هدف خود را به طور واضح از طریق طرح های خود مورد خطاب قرار ندهید، مشتریان فعلی را از دست خواهید داد و همچنین در آوردن مشتریان جدید ناکام خواهید بود. پیام نامشخص خواهد بود و طرح شما با مخاطب مورد نظر طنین انداز نخواهد شد.

تکنیک های طراحی گرافیک

17. سادگی بهترین است

به همان اندازه که احساس می‌کنید نیاز دارید که با طرح‌های خود کاملاً کنار بیایید، گاهی اوقات یک ظاهر مینیمال بهترین راه است. یک تصویر ساده پیام اصلی طراحی شما را برجسته می کند و ممکن است موثرتر از یک تصویر پر زرق و برق باشد.یک تصویر با اتفاقات زیاد ممکن است همیشه آن اثری را که شما می خواهید نداشته باشد. اگر عناصر زیادی دخیل باشند، ممکن است حواس بینندگان را از ویژگی‌هایی که واقعاً مهم هستند منحرف کنند.

طراحی گرافیک

18. قبل از شروع، موضوع یا حال و هوا را مشخص کنید

قبل از شروع مطمئن شوید که از موضوع یا فضای طراحی آگاه هستید. این کار گردش کار شما را منظم تر و کارآمدتر نگه می دارد. چه به دنبال یک ظاهر یکپارچه سازی با سیستم عامل باشید یا شاید یک تم تک رنگ، از قبل تعیین طرح، عنصر و طرح رنگ قطعا به شما کمک خواهد کرد.فرو رفتن در این فرآیند بدون آگاهی کامل از موضوع منجر به طراحی آماتوری می شود که موضوع خاصی را به تصویر نمی کشد. این می تواند به شرکت شما آسیب جدی وارد کند، به خصوص که انتظار می رود صدای برند قوی داشته باشد.

طراحی گرافیک

19. خانواده های فونت را به هم بچسبانید

برای جذاب‌تر کردن متن روی طرحتان، خانواده فونت‌ها را در نظر بگیرید. برای یافتن فونت هایی که به خوبی با هم کار می کنند، تلاش کنید. به عنوان مثال، Helvetica bold و Italic یک جفت عالی را ایجاد می کنند. این به شما کمک می کند تا انواع مختلفی را در خانواده فونت ایجاد کنید که حتی می توانند برای پروژه های آینده ذخیره شوند. استفاده از فونت های مکمل تصویر شما را جذاب تر می کند و به بینندگان شما نشان می دهد که در طراحی سلیقه خوبی دارید.

طراحی گرافیک

20. رقبا را آنالیز کنید

اگر تصاویر رقبای شما جذاب تر از تصاویر شما باشد، تمام درک کامل آنچه تصویر شما نیاز دارد، مشخص است با مشاهده محتوای منتشر شده رقبای خود، تحقیقات کافی انجام دهید.اگر از استانداردهای مورد نیاز طرح های خود آگاه نباشید، به احتمال زیاد در برآورده کردن آنها شکست خواهید خورد. این باعث اتلاف وقت و انرژی و تبدیل نشدن طرح شما به یک کار خوب می شود.

طراحی گرافیک


21. جسور باشید

از اینکه از منطقه راحتی خود خارج شوید نترسید. تایپوگرافی جسورانه، ایده های خارج از جعبه و طرح های خلاقانه را انتخاب کنید. پررنگ بودن می تواند به سادگی استفاده از رنگ های متضاد برای جلوه های دراماتیک، متون منحصر به فرد یا هر چیزی که انتخاب می کنید تا طرح های خود را با صدای بلند بیان کنید.

چسبیدن به همان سبک طراحی باعث می شود بینندگان پس از مدتی علاقه خود را به طرح های شما از دست بدهند. بصری راهی است که یک شرکت با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. این بدان معنی است که سبک و تصاویر آنها باید تکامل یابند یا مراحل تغییر نام تجاری را طی کنند تا مخاطبان خود را درگیر نگه دارند.

طراحی گرافیک

22. متفاوت بودن خوب است

شما روندها را دنبال نمی کنید؟ این کاملاً اوکی است. بهترین نکته طراحی گرافیک که هر کسی می تواند به شما بدهد این است که خودتان باشید. در طرح های خود اصیل باشید. شما می توانید با تبدیل شدن به فردی که دنبال می شود و نه فردی که دنبال می کند، روند جدیدی ایجاد کنید. روزنه ای را پیدا کنید که به شما کمک می کند برجسته شوید و هر روز محتوای منحصر بفرد خودتان را منتشر کنید.

در حالی که پیروی از روندهای طراحی که در حال حاضر محبوب هستند هیچ اشکالی ندارد، همیشه توصیه می شود محتوای خود را منحصر به فرد کنید و در صنعت متمایز شوید.

طراحی گرافیک

23. تا می توانید زیبا شناس باشید

زیبایی شناسی همه چیز در طراحی است. داشتن یک طراحی متعادل از نظر زیبایی شناسی به معنای اطمینان از همسویی بین تصاویر، پس زمینه، متن و سایر عناصر است. این باعث می شود که طراحی شما برای چشم دلپذیر باشد.

هیچ کس دوست ندارد به تصاویر با طراحی ضعیف نگاه کند. پیروی از این نکته در تمام طراحی های گرافیکی شما کار بیهوده ای است.

طراحی گرافیک


24. شفافیت

استفاده از فونت های شفاف می تواند سطوح کدورت متن را برای جذابیت زیبایی شناختی بهتر تغییر دهد. این یک اثر ساده است اما اگر درست استفاده شود، خلاقیت را ده برابر افزایش می دهد.

طراحی گرافیک

25. آشفته باشید، خلاق باشید

خلاقیت در طراحی گرافیک مستلزم خارج شدن از منطقه راحتی شماست. یک نکته خلاقانه برای طراحان گرافیک این است که آزمایش کنند! از فونت های متعدد استفاده کنید، چرخش، محو شدن متن و جلوه های دیگر را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است!

26. فهرستی از بهترین ایده های خود ایجاد کنید

این نه تنها در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کند، بلکه محتوای متنوعی را برای کانال شما تضمین می کند. هر جا که می روید یک دفترچه یادداشت داشته باشید یا حتی از تلفن خود برای یادداشت برداری استفاده کنید.عدم رعایت این نکته باعث از دست دادن بسیاری از ایده های ارزشمند می شود. همچنین باعث می‌شود شما سازمان‌دهی‌تر شوید که کل گردش کار شما را عقب می‌اندازد.

27. با تمرین روزانه در اوج بازی خود باشید

درست مانند همه چیز در زندگی، روزهای طراحی خوب و روزهای بد وجود دارد. این یک فرآیند یادگیری مستمر است که زمان و تمرین را می طلبد. هر طرحی که ایجاد می کنید به تجربه شما کمک می کند و شما را در کاری که انجام می دهید بهتر می کند.تمرین نامنظم روند یادگیری شما را کند می کند. داشتن طلسم های طولانی بین طرح ها می تواند ارتباط شما را با طراح درون خود از دست بدهد.

28. استراحت های کوتاهی داشته باشید

هر از چند گاهی ممکن است در طراحی خسته و بی حوصله شوید و حتی ساده ترین ایده ها را از دست بدهید. خوبه اگر احساس کردید که خسته شده اید، پیاده روی کنید، حتی اگر 5 دقیقه باشد. یک لیوان آب یا یک قهوه بنوشید و به خود فرصت دهید تا از نظر ذهنی شارژ شوید.کار سخت چشمگیر است. کار زیاد ضرر دارد. زیاد به خودتان فشار نیاورید زیرا همه ما برای بازگشت قوی تر به استراحت نیاز داریم.

29. قوانین خود را داشته باشید، رئیس خود باشید

ممکن است بخواهید نکات طراحی گرافیکی متعددی بدانید اما هیچ قانونی برای طراحی وجود ندارد. هر طراح شایسته این است که به طور واقعی خودش باشد. خوب است که روندها را در ذهن داشته باشید، اما پیچاندن آنها به نفع خود به شما کمک می کند تا اصیل و منحصر به فرد بمانید.

30. تو

این نکته و تمام 29 نکته ذکر شده در بالا، همیشه باید در ذهن شما باشد! خاص باشید خلاقیت و روش های منحصر به فرد خود را به خاطر تلاش برای تقلید از دیگران از دست ندهید. تو فقط یکی هستی که باید خاص دیده بشه. خودت باش!

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

شما ممکن دوست داشته باشید

شاید دوست داشته باشید

پربازدیدترین‌های سال