کاربر عزیز: برای استفاده از امکانات سایت وارد شوید یا اگر حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید.
معرفی سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ

معرفی سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ

سلام عزیزان وقتتون بخیر در این پست قصد داریم تا به شما به صورت کامل و جامع سایت های کاربردی و متناسب با رنگ رو معرفی کنیم حتما این پست رو بوکمارک داشته باشید چون حسابی قرار آپدیت بشه و شمارو سرحال بیاره بریم سراغ این پست جذابمون...

خب رسیدم به اصل داستان و قرار که اینجا سایت هارو معرفی کنیم از ویژگی ها و کاربردشون بگیم همونطور که گفتم این پست آپدیت میشه و حتما مجدد بهش سر بزنید.

 سایت اول

توی سایت شما می تونین به خوبی به آیتم هایی که مرتبط با رنگ و طراحی جذاب میشه دسترسی داشته باشید،علاوه بر مقالات کاربردی که در این سایت مطالعه می کنین می تونین به پالت های رنگی جذاب،گرادینت و کلی چیزای دیگه که به صورت پیشفرض و یا توسط کاربران آپلود میشه دسترسی داشته باشید.

لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش و گرافیک

همونطور که در صفحه ی اول سایت مشاهده می کنید بخش های زیاد و کاربردی برای شما عزیزان در نظر گرفته شده تا بتونین انتخاب بهتری در رنگ و طراحی داشته باشید.سعی میشه تا به معرفی سریع از بخش هایی که در این سایت ها قرار داده شده بپردازیم.

1-1 بخش اول: جدیدترین پالت های ارسال شده 

قسمت جذاب ماجرا اینجاست شما می تونین از جدیدترین پالت های رنگی که در این سایت وجود داره استفاده کنید همونطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید علاوه بر دسترسی به رنگ ها می تونین در خصوص اون ها نظر بدید یا حتی اون هارو توی اکانت شخصی خودتون سیو کنین تا گمشون نکنید 


لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ

وقتی شما وارد یکی از این پالت های رنگی میشید می تونین کد های rgb اون رنگ رو ببینید و توی فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگه ای که دوست دارین ازش استفاده کنید.یکی دیگه از ویژگی های جذاب این سایت تبدیل کردن پالت های رنگی به یک پترن کاربردی هستش برای مثال من روی اولین پالت رنگی کلیک می کنم و می تونم به واسطه ی گزینه ای که درتصویر زیر مشاهده میکنین با اون رنگ ها پترن خودمو بسازم دیگه چی میخواین؟

لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش گرافیک
قبل از ایجاد پترن شما می تونین رنگ هارو به اساس نیاز بچرخونین تا توی ساخت پترنتون سلیقه بخرج بدید خب من میخوام به واسطه پالت رنگی فوق یک پترن بسازم اجازه بدید نتیجه کارو بببینم! همچنین می تونین با درج اطلاعات تکمیلی پترن ساخته شده رو به اشتراک بذارین تا بقیه هم بتونن از هنر قشنگ شما لذت ببرن و ذوق مرگ بشن :)

لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


حتما به این بخش سر بزنید و حالشو ببرید و مارو هم یواشکی دعا کنین :) بریم سراغ یک بخش دیگه و اونو بهتون معرفی کنیم.


1-2 بخش دوم: رنگ های ترند شده


یک بخش جذاب و کاربردی می تونه این بخش باشه رنگ های ترند شده ارسال میشه شما می تونین اونارو ببینید ، راجبشون نظر بدید ، دوستشون داشته باشید :) و حتی کد رنگ هاشو داشته باشید و ازشون استفاده کنید.

لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش رایگان فتوشاپ
حتما هم به این بخش سر بزنید و لذتشو ببرید بریم سراغ یک بخش دیگه ...

1-3 بخش سوم : ابزار های کاربردی

آیتم های جذابی در این سایت قرار داره که به عنوان سوپرایز اجازه میدم خودتون برسیش کنین :)) اما یکی از بخش های پیشرفته و کاربردی اون این هستش که خودتون رنگ سازی کنید یا رنگ های یک تصویر رو استخراج کنید البته برای استفاده از این بخش شما باید یه اکانت در سایت بسازید دیگه عاشق چشم ابروتون نیستن همه چیزو بدون اکانت سازی بهتون بدن 

لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


در تصویر فوق یک تصویر وارد شده و به صورت حرفه ای تموم رنگ هایی که در اون استفاده شده رو استخراج کرده ینی ساواک اینجوری نمی تونه تجزیه اطلاعاتی بکنه :)) شما هم می تونین بعد از ساخت اکانت همکار این ساواکیا بشید و از تصویرهایی که دارین رنگ هاشو تجزیه کنید و حالشو ببرید.

****

خب بریم سراغ اطلاعات سایت

اسم سایت : COLOURlovers

آدرس سایت : https://www.colourlovers.com

نیاز به قند شکن : خداروشکر ندارد

تهیه و تنظیم : لیمو جی اف ایکس 





سایت دوم

خب رسیدم به سایت شماره ی 2 که قرار باهم دیگه اونو بشناسیم و کاربرد هاشو بدونیم پس بریم سراغش در قدم اول وقتی وارد این سایت میشین با همچین محیطی روبرو میشید که در تصویر زیر مشاهده می کنید


لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ

در بخش اول شما می تونید به واسطه ی این چرخه ی رنگی بر اساس طیف و هارمونی رنگ ها چندین رنگ مرتبط رو انتخاب کنید و کدش رو دریافت و در نرم افزار مورد نظر پست کنید.



لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


در بخش پایین این سایت شما می توانید چهار عنصر کلیدی رو مورد ویراش قرار بدید تا رنگ های انتخابی شما بر اساس اون پارامتر ویرایش شده انتخاب بشه این نماد ها نشانگر چیست؟ در جدول زیر با این مخفف ها اشنا میشین.


r g b ایکون خورشید
به معنی رنگ قرمز red به معنی رنگ سبز green به معنی رنگ آبی  blue به معنی میزان روشنایی رنگ هستش


مبحث رنگ شناسی و هارمونی رنگها بسیار گسترده و تخصصی هستش و در این پست نمی گنجه در رابطه با اون صحبت کنیم ولی به صورت کلی در تصاویر دیجیتالی شما بر اساس  سه رنگ آبی، قرمز و سبز تصاویر رنگی ما ساخته میشن که اگر این میزان در هر تصویر کاهش یا افزایش پیدا کنه رنگ های اون تصویر تغییر پیدا میکنه ممکن اشباع رنگی اون زیاد یا کاهش پیدا کنه که خیلی راحت برای درک این مطلب می تونین در فتوشاپ به واسطه ی اددجاسنمت ها این تغییرات رو روی تصویر مورد نظرتون پیاده سازی کنین تا متوجه این موضوع بشید :) برسیم به ادامه ی سایتمون...




لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ

در این بخش از سایت شما می تونین رنگ های ساخته شده رو سیو کنید که لزوما نیاز به اکانت سایت ادوبی دارید چرا که این رنگ ها به واسطه ی سینک کردن اکانت شما در نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار کلود در فتوشاپ شما در قسمت سواچز ها ذخیره میشه و قابل استفاده هستش در غیر این صورت می تونین کد هگزای هر رنگ رو بردارید و در نرم افزار فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگه ای پست کنید مطابق با تصویر زیر

لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


در بخش دیگری از این سایت شما می تونید مشخص کنید که پالت رنگی شما بر چه اساسی ساخته بشه ممکن شما به رنگهایی نیاز دارین که در در مود cmyk color ( رنگهای چاپی ) باشه و نه مورد rgb پس نیاز هستش که سویچ بشن این تغییر مود رو شما می تونین از این قسمت(تصویر زیر) سایت داشته باشید. در قسمت کالر مود شما می تونین بجز rgb  به سه مود دیگه دسترسی داشته باشید.




لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ

اما در بخش دیگری از این سایت شما می تونید مشخص کنید که این چرخه ی رنگی بر چه اساسی ساخته بشه و این می تونه کار مارو راحتر بکنه براتون توی تصویر زیر مشخص کردم که این متود ها چی هستن و بر اساس اونا می تونین چرخه ی رنگی خودتون بسازید.



لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


این تموم قسمت های اصلی این سایت بود که باهم بررسی کردیم اما کار به همینجا ختم نمیشه و این سایت بخش های دیگه ای هم داره که براتون توضیح میدیم :)



لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


در تصویر فوق در بخش دیگری از این سایت شما می تونین تصویر مورد نظرتون رو آپلود کنید و تمام رنگ هایی که اون تصویر شما رو تشکیل میدن رو استخراج کنید مشابه تصویر فوق. اما بخش جالب دیگری از این سایت این امکان رو به ما میده تا هر تصویری که وارد می کنیم رو بر اساس طیف رنگی (گرادینت ) بسازیم و کد هگزای اون رو داشته باشید مانند تصویر زیر



لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


 اما در این بخش امکانات دیگری هم وجود دارد که برای شما توضیح میدیم:فلش قرمز رنگ این امکان رو به شما میده که مشخص کنید این رنگ از چند طیف رنگی ساخته بین که حداقل 2 و حداکثر 15 طیف از رنگ های هر یک از تصویر آپلود شده رو می تونین انتخاب کنید. رنگ فلش بنفس در تصویر این امکان رو به ما میده تا با تغییر هریک از این هندلها (دایره هایی که با فلش بنفش مشخص شدن) رنگ هر رنگی از تصویرمون رو مشخص و انتخاب کنید در نوار زیری گرادینت بتونیم مشخص کنیم هر یک از رنگ های تصویر ما چند درصد از این گرادینت رو بسازه که این با توجه به سلیقه و نیاز شما انجام میشه اما در بخش اخر فلش رنگ مشکی هم رنگ ها با کدشون برای شما نمایش داده میشن حتی رنگ های بکگراند و رنگ متن ها از تصویر استخراج میشن تا به ما نشون بدن برای طراحی می تونیم از این رنگ ها استفاده کنیم یا خیر.

اما بخش جذاب این سایت رو میخوام به شما معرفی کنم که به شدت کاربردی و مورد علاقتون خواهد بود، شما می تونین مشخص کنید که ایا رنگ و متن شما رنگ های صحیحی هستن برای طراحی؟ یا خیر! براتون مثال می زنم تا متوجه بشید یک تصویر وارد سایت کردم و با استخراج رنگ های اون خودش پیشنهاد داد که برای رنگ متن از چه رنگی و برای رنگ پس زمینه از چه رنگ دیگه ای استفاده کنم جلل خالق جلل حالق ماشالا :)



لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


اما این تموم ماجرا نیست شما می تونین رنگ های مورد نظرتون رو در این بخش انتخاب کنید و بهتون میگه ایا این رنگ ها می تونن مجوز های لازم رو برای طراحی داشته باشن یا نه:))


لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ

همونجوری که دارین می بینید تموم تست هاشو بچم :) با موفقیت گذرونده و من می تونم از این رنگ ها هرجایی که دوست دارم توی طراحی استفاده کنم اما اگر رنگی انتخاب بکنم که مورد تایید نباشه چیه میشه؟ مشابه تصویر زیر رد میشه و به شما پیشنهاد نمیشه که از این دوتا رنگ  توی طراحی استفاده کنید :(




لیمو جی اف ایکس | مرجع آموزش فتوشاپ


خب برای این سایت تا اینجه بسه خسته شدم :) حسابی بررسیش کردیم براتون و قطعا می دونم عاشقش میشین چون این بخش اخرش به شدت کاربردیه و اگه توی طراحی هات ازش استفاده نکنی خیلی ناراحت میشم :) 



****

خب بریم سراغ اطلاعات سایت

اسم سایت : Adobe Color

آدرس سایت : https://color.adobe.com

نیاز به قند شکن : :(

تهیه و تنظیم : لیمو جی اف ایکس 




 

منتظر قسمت های بعدی باشید :)

saranaz
1400/09/02

خیلی عالی و فوق العاده واقعا دستتون درد نکنه کامل هم توضیح دادین

پاسخ : ممنونم از شما مرسی که لطف کردین و کامنت گذاشتین

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

شاید دوست داشته باشید

پربازدیدترین‌های سال